Ατομικός Εξοπλισμός Ομάδων Ε.Α.

 

1. Ταυτότητες και διακριτικά καθώς και τις άδειες των ασυρμάτων μας
2. Φορητούς Π/Δ VHF & UHF για τοπική επικοινωνία
3. Φορτισμένα Pack μπαταριών Nicd
4. Pack με αλκαλικές μπαταρίες και έξτρα μπαταρίες
5. Connectors προσαρμογής της κεραίας του φορητού μας σε εξωτερική κεραία
6. Φίλτρο για το φορητό (band ή high pass) και κεραία V/U (τουλάχιστον L/4 για τα VHF)
7. Κατάλογος με τα τηλέφωνα των O.E.A. και των τοπικών αρχών
8. Παπούτσια/κάλτσες κατάλληλα για ανώμαλο έδαφος (όχι σαγιονάρες….)
9. Τα απαραίτητα ρούχα για το κρύο της νύχτας, τη βροχή, τον ήλιο κλπ
10. Επαρκές καύσιμο στο μεταφορικό μας μέσο, παγούρι με νερό
11. Στοιχειώδες ιατροφαρμακευτικό υλικό πρώτης ανάγκης
12. Φακός αντιεκρηκτικού τύπου, με εφεδρικές μπαταρίες και εφεδρικό λαμπάκι
13. Τρόφιμα με μεγάλη θρεπτική αξία, μικρό όγκο, μεγάλο χρόνο ανάλωσης
14. Αλουμινοκουβέρτα διάσωσης, πολυ-σουγιάς, αναπτήρας, πετσέτα, σφυρίχτρα
15. Ενα μπλόκ, ραδιομηνύματα, στυλό, μονωτική ταινία
16. GPS (ρυθμισμένο σε ελλειψοειδές αναφοράς WGS-84). Προτιμητέα απεικόνιση συντεταγμένων LAT/LON DD.MM.MMM (Σε εκατοστά του πρώτου λεπτού)

Μερικές παρατηρήσεις στον εξοπλισμό :

3,4 Μπαταρίες, Έχω συνηθίσει για κάθε φορητό ασύρματο να αγοράζω και το pack για μπαταρίες που διατίθεται. Με αλκαλικές μπαταρίες λύνεται το πρόβλημα για αρκετή ώρα χρήσης. Επίσης προσπαθώ όλες οι συσκευές που έχω στο σακίδιο (ραδιόφωνο, ασύρματος, φακός, GPS) να παίρνουν τον ίδιο τύπο μπαταριών.

5 Μπορεί με το rubber να κάνουμε καλή δουλειά αλλά μπορεί να βρεθούμε σε ένα αυτοκίνητο ή κτίριο με κάθοδο και κεραία έτοιμη και να μην μπορούμε να την συνδέσουμε χωρίς τον σχετικό αντάπτορα. Άλλωστε δεν έχει ιδιαίτερο βάρος.

6. Η διαφορά ενός mobile από portable είναι στα φίλτρα και την ισχύ. Βάζοντας εξωτερική κεραία σε ένα φορητό είναι πλέον αναγκαίο να μπαίνει φίλτρο αν θέλουμε να είμαστε σίγουροι για την λήψη μας. Η φορητή κεραία L/4 πιστέψτε με αξίζει τον κόπο. Υπάρχουν στο εμπόριο αρκετές εύκαμπτες ή πτυσσόμενες και η διαφορά από το rubber είναι αξιοσημείωτη.

8. Είναι αλήθεια: Σε φωτιά έχει έρθει συνάδελφος με σαγιονάρες. Καταλαβαίνεται τι επικίνδυνο είναι να μην υπάρχουν σωστά παπούτσια και να είσαι στο βουνό ή σε έδαφος που δεν είναι ομαλό, ένα στραμπούληγμα ή κτύπημα στο πόδι μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως ένα μέλος και από βοηθός να γίνει θύμα.

9. Πολλές φορές μέρες με καύσωνα σε πυρκαγιά την νύκτα, παγώσαμε από την υγρασία και το κρύο. Ένα καπέλο επίσης είναι ελαφρύ και εύκολο να βρίσκεται πάντα στο σακίδιο μας.

10 Από τότε που ασχολήθηκα με τις ΟΕΑ, άλλαξα συμπεριφορά στον τρόπο που βάζω βενζίνη στο αυτοκίνητο. Τώρα πλέον όταν ο δείκτης φθάσει στο μισό, το γεμίζω κατευθείαν γιατί αν συμβεί κάτι κακό, το χειρότερο πράγμα είναι κάτω από την πίεση του χρόνου και της κατάστασης να προσπαθείς να βρίσκεις ανοικτό βενζινάδικο.

16 Θέλει προσοχή η απεικόνιση στο GPS και η μετάδοση από τον ασύρματο συντεταγμένων γιατί μπορεί να γίνει με λάθος τρόπο. Ο συνηθισμένος DD.MM.SS δηλαδή μοίρες, πρώτα, δεύτερα που χρησιμοποιείται από την ναυτική υπηρεσία πρέπει να αποφεύγεται και να χρησιμοποιείται ο τρόπος που χρησιμοποιεί και το APRS  δηλαδή DD.MM,MMM μοίρες πρώτα λεπτά και εκατοστά ή χιλιοστά του πρώτου λεπτού. Η διαφορά είναι ότι στην πρώτη περίπτωση το SS έχει τιμές από 0-60 ενώ στην δεύτερη από 0-99 ή 0-999 που δίνει μεγαλύτερη ακρίβεια, κρίσιμη για εφαρμογές στη στεριά.

 

 

 

sv1rd